Heb jij de eer gekregen om het vrijgezellenfeestje te organiseren? En staat de bruid- of bruidegom niet direct te springen om opdrachten uit te voeren in een roze boa? Of wil je graag een originele vrijgezelle activiteit waar nog jaren over gepraat zal worden, in de positieve zin dan?

 

Tip van ons: Zorg ervoor dat het vrijgezellenfeest geen einde betekent van de relatie VOOR deze ingehuldigd is. We nemen afscheid van ons vrijgezellenbestaan maar het is ook geen ‘eilandraad op Temptation Island’.


En ja, we spreken uit ervaring…Zo is één van ons ooit naar een huwelijk geweest dat ontbonden is een week na de ceremonie omdat het vrijgezellenfeestje ietwat uit de hand was gelopen….. de stripster toonde iets meer dan nodig was ;-))

Stap 1 – vaststellen van het budget

 

We gaan onmiddellijk voor de meest ongemakkelijke vraag…

Wat is het budget? Waarom is dit een moeilijke vraag? De groep kan bestaan uit een vaste, hechte vriendenkring maar het kan evenzeer een groep zijn bestaande uit personen uit verschillende vriendengroepen, schoonfamilie, etc. En waar praten de meeste mensen niet graag over ? Juist, hun financiële situatie. 

Tip van ons: Wij stellen het gebruik van een envelop voor waarin iedereen anoniem het budget opschrijft. Zo weet je direct of je op zoek moet naar ‘low budget’ of ‘high end’ activiteiten

Stap 2 – Hoelang mag zo’n feestje duren?

Ga je voor een middagactiviteit gevolgd door een etentje (+ feestje) of ga je voor ‘la totale’? Ook een heel weekend kan je budgetvriendelijk houden. 

Denk aan reserveren met groepen, vroeg- of laatboekingen, Airbnb of gewoon bij iemand in de tuin of in een veld? 

 

Stap 3 – Tijd om de activiteit zelf te bepalen

Remember, onze enveloppe met budget? Vraag ook aan iedereen om minstens 1 activiteit te verzinnen. Zo heeft iedereen ook aangegeven waar ze zelf aan denken. Wat heeft het voor zin om een avonturenparcours voor te stellen als er 2 zwangere vrouwen in de groep zijn?

 

En nog een tip van ons: 

We hopen je alvast wat verder op weg te hebben geholpen met het organiseren van het meest memorabele vrijgezellenfeest ooit ;-). Wil je nu wel eens inzicht krijgen wat je dan voor welk budget kunt organiseren? Ga hier ook eens kijken!